krachtige naam

3 tips voor een krachtige naam voor je product of dienst die een verlangen oproepen bij je klant

Waarom is een krachtige naam van je product of dienst zo belangrijk, en wat levert het je op?

Als ondernemer is het belangrijk om impact op iemands (werk)leven te hebben. Om invloed te hebben, en dan wel zo dat er een gewenste positieve situatie ontstaat voor jouw klant. Wanneer dat is? Als je een probleem van je klant oplost. Want blijft die oplossing uit, dan wekt dat irritatie bij je klant. Terwijl wanneer jij van betekenis bent, je juist des te méér positieve kracht en zelfvertrouwen krijgt, en daarmee automatisch meer klanten. Maar hoe creëer je als ondernemer nou die echte impact, zodat klanten daadwerkelijk naar je luisteren en voor je kiezen? Ik ben daarover onlangs een

blogreeks gestart.

Belangrijk om te weten als ondernemer is dat veel, zo niet alles, begint met het bouwen van je eigen merk. Klanten willen namelijk bovenal werken met sterke merken die waarde leveren. Branding noemen we dat met een mooi woord. En dat betekent dat a) klanten een positief gevoel krijgen over jou of je product, en b) dat je naamsbekendheid ontwikkelt, omdat jij een uniek product hebt. Het zorgt dat er een positieve vibe om jou heen hangt, die maakt dat je top of mind bij klanten raakt én blijft.

Ik ga er vanuit dat jij als ondernemer door goed te luisteren naar de markt reeds hebt geconstateerd waar vraag naar is en dat jij deze vraag hebt gelinkt aan je eigen expertise. En dat je daarom heel goed weet wat nu daadwerkelijk de behoeften zijn van jouw klant. Als het goed is zorgt dat er namelijk voor dat jij overtuigd bent van je waarde en van jezelf weet dat je veel klanten kunt helpen. In mijn videoblogreeks ga ik deze keer in op de stap die daarna komt: zorgen dat je als ondernemer met je kennis, overtuiging en positiviteit opvalt bij je toekomstige klanten.

Dat opvallen begint in veel gevallen met iets even essentieels als simpels: je naam. Hoe jij je product of dienst noemt is namelijk ontzettend belangrijk als je naamsbekendheid wilt opbouwen. Als concreet product of concrete dienst is je naam immers het eerste dat klanten richting geeft. Het eerste dat duidelijkheid, houvast en betrokkenheid creëert. Een goede naam zorgt dan ook voor nieuwsgierigheid en roept een verlangen op. En zorgt ervoor dat je op het puntje van stoel zit, omdat je meteen voelt dat het betekenis voor je heeft.

Om een voorbeeld lekker dicht bij huis te nemen: ILOVEYOURBRAND zorgt ervoor dat klanten direct van je gaan houden en jou benaderen. Er zit namelijk energie in. En resultaat: CONTINU FANTASTISCH VERDIENEN. Daar spreekt overtuiging uit, boeit en lost direct een probleem op. Het prikkelt. Kortom, om een merk op te bouwen is het enorm belangrijk dat je een goede naam bedenkt voor je product en dienst. In mijn optiek zijn er wat dat betreft drie zaken waar een goede naam aan moet voldoen:

  1. Er moet energie in zitten. Gebruik daarom een werkwoord in je naam. Dat leidt ergens toe.
  2. Gebruik alliteraties. Zulke namen blijven lekker hangen. Denk bijvoorbeeld aan Vrij Van Ondernemen.
  3. Zorgt dat er in je naam een resultaat en belofte zit. ILOVEYOURBRAND zegt het bijvoorbeeld al: klanten gaan van jouw merk houden. Dit is meteen de merkbelofte. Net als bijvoorbeeld de naam Continu fantastisch. Geen pieken en dalen in je omzet meer. Hiermee wordt duidelijk een probleem opgelost.Over de reden dat een goede naam belangrijk is kan ik dan ook kort en bondig zijn. Je creëert er een unieke en onderscheidende positieve op de markt mee, te midden van al je concurrenten. Het maakt het makkelijker om voor jou te kiezen. Als klant heb je immers meteen een idee bij jouw verhaal en belofte. Een goede naam maakt je dienst of product tastbaar en creëert vertrouwen. Het maakt je herkenbaar en zorgt voor beleving en status, wat weer voor verbinding en hebberigheid zorgt. Het zorgt vanaf het eerste moment voor overtuiging.Ik hoop dat ik je hiermee geïnspireerd heb om niet al te licht na te denken over de keuze voor je merknaam. Want dat ben je als ondernemer nu eenmaal; een merk. En dat merk verdient een goede naam. Ik wens je dan ook veel succes en creativiteit bij het bedenken van jouw naam. In mijn volgende blog borduur ik op die naam voort, want dan ga ik in op hetgeen (als het goed is dus) in jouw naam besloten ligt: jouw merkbelofte.

Op 19 september start ik met de 4e editie met ILOVEYOURBRAND. Met mijn beproefde methode, leer ik jou een LOVEBRAND worden, zodat klanten voor jou kiezen inplaats van andersom. Geen acquisitie. Wel klanten en omzet. Meer over mij weten? Kijk dan hier.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top