Branding en linkedin Jan-Willem Alphenaar

EP:7 Personal Branding en LinkedIn – Jan Willem Alphenaar

Large-itunes-Subscribe-Button-300x138

Feit: ondernemers die een sterk merk vormen en een goed concept hebben, kunnen hun bedrijf succesvol opbouwen. En nog mooier, als jij een LOVEBRAND bent, benaderen klanten jóu in plaats van andersom. Zo, BAM, dat is eruit.

Ik heb het al vaak gezegd, maar personal branding, onderscheidend positioneren en naamsbekendheid is daarin ontzettend belangrijk. Om je daar bij te helpen wil ik je in deze podcastshow inspireren met behulp van niemand minder dan Jan Willem Alphenaar.

Deze LOVEBRAND is spreker, trainer, heeft 10 boeken op zijn naam staan en schreef meer dan 500 blogs. Bovendien is hij een van de meest gevraagde sprekers van Nederland en vertelde hij mij dat hij maar liefst 40% van zijn omzet uit LinkedIn haalt, 30% uit zijn website en de overige 30% via via.

Onlangs heeft hij wederom een boek uitgegeven over LinkedIn en ZZP’ers. Om die reden heb ik met hem een podcastinterview gedaan over personal branding en ondernemen via LinkedIn. In dit interview geeft hij op dat vlak bijzonder interessante tips.

Dus, wil jij net als Jan Willem Alphenaar en ik géén acquisitie doen, en wil je graag dat klanten jou benaderen in plaats van andersom, luister dan naar deze podcast, want Jan Willems tips gaan jou absoluut helpen!

Aantal opmerkelijke quotes uit het interview met Jan Willem Alphenaar.

  • Personal branding houdt voor mij in dat je je op een juiste manier positioneert zodat je gevonden kunt worden, maar wel op een manier zoals jij dat wilt.
  • Het belangrijkste deel van personal branding is opvallen, zorg dat je iets doet wat anderen niet doen.
  • Na mijn tijd in de PR wilde ik niet meer anderen promoten, maar meer mezelf. Ik wilde mezelf als merk op de mark zetten.
  • Iemand die veel PR vaardigheden bezit, kan de juiste boodschap aan de juiste mensen overbrengen. ‘
  • Vroeger zorgde ik voor aandacht voor mijn klant, zodat journalisten artikelen over hem zouden schrijven. Tegenwoordig schrijf ik zelf deze artikelen.
  • De kunst is om je boodschap op een juiste manier te verpakken zodat mensen dit kunnen vinden als ze op internet zoeken.. Je zoekt hun behoefte en kijkt wat jouw invulling op die behoefte kan zijn.
  • Je mening vormen kun je doen door veel artikelen te lezen, kijken waar je het mee eens of oneens bent. Hier destilleer je je mening uit en die gebruik je voor je brand.
  • Ik probeer ervoor te zorgen dat ik het beeld wat ik van mezelf heb, over te brengen op andere mensen.
  • De drie belangrijkste dingen die je op je LinkedIn profiel moet hebben zijn: een goede recente profielfoto, een duidelijke professionele headline en een goede samenvatting van jezelf. Maak gebruik van de blogfunctie op LinkedIn.
  • Probeer op je profiel zo duidelijk mogelijk te zijn dat klanten je meteen kunnen bellen. Neem die virtueel drempel weg.
  • Ik gebruik Puls om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen in mijn vakgebied en netwerk. Het is een ontzettend handige app.
  • Een goed blog bestaat uit een scherpe titel, een goede introductie, alinea’s met kopjes een een afsluitende call-to-action.
  •  Het heeft een goede structuur, is deelbaar en is geschreven op het kennisniveau van je klanten.

Vergeet je niet te abonneren op de Debbie Bernasco Podcastshow via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Je kunt Jan Willem bereiken via zijn website.

Jan Willem op social media
LinkedIn
Twitter
Facebook

Volgen jullie mij al op Facebook?

1 gedachte op “EP:7 Personal Branding en LinkedIn – Jan Willem Alphenaar”

  1. Hoi Debbie,

    Wat een inspirerend interview met Jan Willem Alphenaar. Heb druk mee zitten schrijven voor mijn positionering op LinkedIn.
    Dankjulliewel voor deze waardevolle content.

    Hartelijke groet,
    Janna Bakker

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top