Hoe krijg ik mijn high-end aanbod verkocht?

Hoe krijg ik mijn high-end aanbod verkocht?

Deze vraag krijg ik keer op keer op mijn events en in mijn mailbox. Ik ga hem in deze (podcast)blog beantwoorden. Er zijn een paar dingen die je moet weten over het verkopen van high-end programma’s als jij je business flink wilt laten groeien. Jouw mindset, want daar begint alles mee. Je cashflow is van essentieel belang voor groei in je bedrijf. En het verkopen van high-end programma’s is wat jou naar the next level van het ondernemerschap brengt.

Jagen?
Dit gaat je echt enorm veel brengen. Als je voor deze manier van ondernemen kiest, zal je merken dat je mede hierdoor je winst kunt gaan multiplyen. Ervan uitgaande dat je een supergoede salescyclus en cashflowstromen hebt, want die heb je echt nodig.
Oké, terug naar de vraag ‘Hoe krijg ik mijn high-end aanbod verkocht?’ Hoe ga jij nu die dikke vette JA krijgen zonder te hoeven leuren en sleuren? Veel ondernemers die vaak een NEE krijgen, krijgen weerstand om hun aanbod te verkopen en lopen het risico dat ze op een gegeven moment helemaal niets meer willen verkopen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Laat ik als eerste zeggen dat je er voor moet waken dat je gaat jagen op klanten. Vreselijk vind ik dat. Laat de klant zelf de stap zetten om bij jou te kopen. Veel ondernemers hebben geen idee hoe ze dit moeten doen.

De juiste klant
Het kan zijn dat een prospect te vroeg contact met je opneemt. Bijvoorbeeld als er nog geen echte urgentie is of als diegene nog niet precies weet wat jij allemaal te bieden hebt. Het kan ook zo zijn dat iemand via via informatie over jou kreeg en jou benadert vanuit nieuwsgierigheid. Je weet wel, op een leuk feestje bij de hapjestafel, staan wat ondernemers en dan wordt jouw naam gedropt door iemand die tevreden is over jou. En iemand uit dat groepje denkt: Hé, interessant! Met die persoon wil ik ook praten. Hij/zij mailt jou voor een gesprek. Jij denkt: Leuk! Want het komt onverwacht. En dan begin je die ander te overtuigen van jouw waarde. Je vertelt hoe goed je wel niet bent, dat er geen beter programma bestaat dan jouw programma 😉 en wat voor waarde je allemaal wel niet levert. HO, STOP MAAR! Dit gaat niet werken.

Sowieso ben ik niet van verkopen en overtuigen. En dat hoeft ook niet. Want het bijzondere is dat mijn programma’s altijd zijn uitverkocht. Echt waar, altijd. Zonder dat ik online vertel dat mijn programma weer begint. Ik stuur er niet eens een mail over uit.
Dat vind ik echt super bijzonder.

Hoe kom je aan die JA?
Wat belangrijk is: als je wilt dat klanten jou benaderen en een dikke vette JA geven op je aanbod, dan moet je voor iedere 1000 euro van jouw aanbod content maken. En daar bedoel ik mee: tegenover iedere 1000 euro staat 1 uur content. Onder content verstaan we blogs, video’s, podcasts, workshops, challenges, weggevers en zelfs events. Als jij een tweedaags event organiseert, dan heb je al heel wat uren in de pocket. Daarom is het belangrijk om kwalitatieve content te gaan maken en om je expertstatus en jezelf als persoon te laten zien. Het gaat niet alleen om zichtbaarheid, maar om relevante zichtbaarheid. Dus voor een aanbod van 15000 wil jouw ideale klant voor 15 uur content consumeren. Wanneer een potentiële klant jou benadert, zit je al in de goede positie. En als er een goede chemie is en jouw dienst en prijs resoneren bij je klant, dan zal je een dikke JA krijgen Zonder dat je hoeft te overtuigen. Je hoeft alleen maar te vertellen wat je aanbod inhoudt, want de potentiële klant heeft al het idee dat hij/zij jou al kent en een goed gevoel.

Versterk het verlangen
Als iemand een urgente behoefte heeft, zegt diegene direct ja, mits de chemie goed is. Maar als iemand jou niet kent, dan neemt hij of zij ruim de tijd om je te leren kennen door middel van je content. Daarom zijn salesfunnels ook zo belangrijk, want daarmee bouw je een relatie op. En met je content kun je ook alle weerstanden weghalen. Stel, iemand schrijft zich in voor je nieuwsbrief. Dan kan die persoon nog denken: Ja, het zal allemaal wel, maar ik moet het nog zien. Maar met de content die in de fase daarna komt, kun je die weerstanden weghalen. Je maakt van de latente behoefte een sterk verlangende behoefte. En echt, dit werkt megagoed! Vooral als klanten het gevoel hebben dat jij je echt met hen verbindt.

Klaar
Al die potentiële klanten die de tijd hebben genomen om jouw content te consumeren, zijn klaargestoomd voor je programma. Ze zijn er helemaal klaar voor. Zij snappen dat je superveel waarde biedt en dat daar ook een prijskaartje aan hangt. Omdat ze jou, na het consumeren van jouw content, op waarde schatten willen ze die prijs graag betalen. Je hoeft niet te verkopen. Draai die gedachte om: Jouw potentiële klant koopt bij jou in. Dus lieve ondernemer, je onderscheidende merkpositionering is ongelooflijk belangrijk, maar het is net zo belangrijk dat je megawaardevolle content gaat maken. Wow, heb je enig idee wat er gaat gebeuren als je een salescyclus hebt met megawaardevolle content? En stel je dan eens voor wat er gaat gebeuren wanneer jij je salescyclus meerdere keren gaat gebruiken…

Je zult merken dat je megaveel winst gaat creëren. Succes verzekerd!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top