Hoezorgjedatklantenvoorjoukiezen

Hoe zorg je ervoor dat klanten jóu benaderen?

Vele mensen denken dat het vooral draait om online zichtbaarheid. Maar het gaat er juist om dat je zichtbaar waardevol bent!

Wist jij dat er ieder jaar 140.000(!) zzp’ers bij komen? Je moet dat eens voor jezelf herhalen. Honderd-veertig-DUIZEND! Mocht je zelf zzp’er zijn, dan krijg je er ieder jaar dus heel wat concullega’s bij. De vraag is dan: waarom zouden klanten jóu benaderen? En niet je concullega? Wat voor reden hebben ze daartoe?

En ja, dat lees je goed. Ik vraag bewust naar KLANTEN DIE JOU BENADEREN. Dus zónder acquisitie. Veel mensen denken dat dat niet mogelijk is, maar het is mijn missie om dat idee te doorbreken.

De reden dat ik ervan overtuigd ben dat acquisitie als ondernemer echt niet per se nodig is, is niet ingewikkeld. Er zijn slechts VIJF STAPPEN voor nodig:

Een positieve instelling waarmee jij voor een succesvol leven gaat en belemmerende gedachten overwint.
Je moet waardevoller en meer onderscheidend zijn dan je collega’s. Jouw kennis, expertise en ervaring moeten aantoonbaar zijn.
Goede branding, zodat jij je onderscheidend kunt positioneren.
Marketingkennis en werken met een strategie, zodat jij je omzetdoelstelling gaat behalen.
Een goed marketingsysteem waarmee jij bij je klant top of mind komt.

Vele mensen denken dat het vooral draait om online zichtbaarheid. Maar het gaat er juist om dat je zichtbaar waardevol bent! Alleen zichtbaarheid levert je niets op en leidt alleen maar tot frustratie omdat het je niet geeft waar je wel op hoopt: klanten.

Bovendien is het belangrijk dat je een businessconcept ontwerpt met een juiste marketingboodschap die een verlangen (lees: koopsignaal) oplevert bij je klant. Het is dan ook die MARKETINGBOODSCHAP, het bepalen van je IDEALE KLANT en het ZICHTBAAR WAARDEVOL zijn dat bepaalt of jij als ondernemer doorbreekt of juist niet.

Een mooi voorbeeld hiervan is een klant van mij: Dionne Hendriks, dé Grenzen Expert van Nederland. Een prachtige ondernemer met een mooi businessconcept, waarvan ik meteen wist dat ze er ontzettend veel mensen mee kan helpen. Bovendien was zij ook nog eens de eerste in Nederland.

Hoe uniek en waardevol ze echter ook was, het liep zeker niet meteen storm, want zij richtte zich niet op de juiste klant. Het gevolg: ze kreeg bijna geen klanten. Tót ze een bewuste keuze maakte en zich alleen nog maar richtte op het werken voor succesvolle businesscoaches.

Binnen no time kreeg ze de klanten die zij graag wilde, zónder acquisitie. Haar businessconcept riep namelijk meteen een verlangen en koopsignaal op bij haar klanten. Vanuit die onderscheidende positie was ze zichtbaar bij haar ideale klant omdat haar branding geheel werd afgestemd op haar businessconcept. Ze kwam top op mind bij haar klanten. Geweldig hoe zoiets is gegaan.

Ondersteund door dit voorbeeld zeg ik daarom: onderzoek wat jouw klant echt wil. Ontwerp een goed en waardevol businessconcept, stem daarop je branding af en maak gebruik van een marketingsysteem dat ervoor zorgt dat klanten jou benaderen in plaats van andersom.

Zorg dat klanten verliefd op je worden omdat jij hen kan helpen met jouw kennis, expertise en ervaring. En dan maakt het niet uit dat je er elk jaar een heleboel concullega’s bijkrijgt.

Wil jij ook dat klanten jou benaderen in plaats van andersom? Stuur dan een mailtje, dan bied ik je een gratis strategiesessie aan. Beantwoord daarbij dan ook de volgende vragen:

* Wie ben je? En wat doe je?
* Hoe lang heb je je bedrijf?
* Wat wil je met je bedrijf bereiken? Over 1 jaar? Over 5 jaar?

Vergeet s.v.p. ook niet je telefoonnummer te vermelden, dan neem ik contact met je op om een sessie in te plannen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top