Debbie2-2

In 5 concrete stappen je omzetdoelen halen

Meer omzet, meer klanten, meer succes. Ook tijdens het hardlopen om 07.00 uur vanochtend dacht ik weer aan dit zinnetje en dacht: wie wilt dat nu niet?! De ‘enige’ voorwaarde om dat te bereiken: een businessconcept, methode en branding. Want zonder die zaken bouw je geen succesvol bedrijf op. Maar heb je die zaken eenmaal voor elkaar, dan staat weinig je nog in de weg om een LOVEBRAND te worden. Je moet daar alleen wel voor in actie komen.

Maar goed. Wat ik vervolgens ook bedacht in de sportschool (tijdens diezelfde hardloopsessie hoor, ik ben niet twee keer gaan sporten.. 😉 en wellicht nog interessanter is, is dat succesvolle ondernemers een belangrijk kenmerk gemeen hebben: ze gaan volledig voor het realiseren van hun ondernemersdoelstellingen. Dat is hun focus en ze weten exact welke acties ze moeten ondernemen om die doelstellingen ook echt te bereiken. En da?t kun jij dus ook. Net als daarmee die (financiële) onafhankelijkheid verkrijgen die jij vermoedelijk graag voor je ziet.

Om je daarbij te helpen geef ik je dan ook met plezier een ontzettend handige tip: the 90 day business challenge(uit de daily businessplanner) die ik zelf ook met het grootste plezier en veel succes gebruik. Ik neem je daarom even mee in het proces van deze business Challenge , hoe ik daar zelf in te werk ga en hoe de meeste, succesvolle ondernemers denken. Komt ‘ie:

Stap 1: Bepaal je omzetdoel
Welke doelen wil je behalen in dit kwartaal? Laten we als voorbeeld voor het gemak 100.000 euro nemen.

Stap 2: Bepaal je doelen

Deze staan in relatie om je ondernemersdoelstelling te behalen. Ik noem er gewoon een paar:

– Meer klanten
– Meer naamsbekendheid
– Meer onderscheidend positioneren [zodat de klanten voor mij kiezen]
– Waardevolle content delen
– Zelf netwerk bijeenkomsten organiseren
– Meer meer product x verkopen

Deze staan in relatie om je ondernemersdoelstelling te behalen. En kijk ook wie jou hier mee zou kunnen helpen

Stap 3: Bepaal je acties

Wat voor acties moet jij ondernemen om je doelen te behalen?

Stap 4: Wat en hoeveel ga jij verkopen?

Wat wil je aanbieden om je omzet te realiseren. En hoeveel van ieder item moet door jouw klant ingekocht worden? Voorbeeld:

XX verkopen van mijn producten [prijs]
XX verkopen van mijn workshop [prijs]
XX verkopen van mijn trainingen [prijs]
XX verkopen van mijn VIP dagen [prijs]

Belangrijk: Hoe ga je deze producten aanbieden? Je klanten moeten er tenslotte wel mee in aanraking komen, want anders gaan ze jou niet benaderen. Welke communicatiemiddelen ga je daar voor gebruiken? Mogelijkheden:

– Delen van waardevolle content
– Versturen van nieuwsbrieven
– Maken van klantcases
– Video-interviews
– Facebookadvertenties

Stap 5 Zoek je klanten op

Om het even toe te lichten: het blijft belangrijk dat je met mensen in contact komt. Relaties worden het sterkst als je elkaar ook echt ziet. Net als dat het van belang is dat je online waardevolle content deelt, want dat maakt dat klanten je aantrekkelijk vinden. Zelf heb ik dit goed gemerkt aan de mensen die ik coach of die mijn online programma volgen. Dat zijn vaak mensen die mijn content lazen, hoorden of zagen en mij vervolgens live ontmoetten bij evenementen. Dat wekte immers zoveel vertrouwen dat zij overstag gingen. Ze merkten dat er onderling meteen chemie was. Social proof zeg maar. Dus nogmaals: zorg dat je online & offline een LOVEBRAND bent.

Misschien wat kort, maar ik hoop je zo een stuk op weg geholpen te hebben. Of in ieder geval inzicht te hebben geven in een bepaalde manier van denken. Mocht je aan de hand van deze informatie vragen hebben, of wil je binnenkort meedoen aan mijn online programma ILOVEYOURBRAND (start 15 februari), laat het dan hieronder weten of stuur mij een mailtje. Hier kun jij in ieder geval alvast zelf de 90 day Business Challenge downloaden. <Deze staat voor mijn vaste nieuwsbrieflezers 2 dagen online. Is de link niet meer te zien. Dan is deze niet meer te downloaden. 

4 gedachtes op “In 5 concrete stappen je omzetdoelen halen”

    1. Debbie Bernasco

      Hi Erica, dat was een eenmalig aanbod wat 48 uur duurde. De mensen in mijn programma, krijgen deze 90 days Business challenge.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top