Podcast EP 84 Opschalen, winst en exclusiviteit in deze tijd - Debbie Bernasco
Opschalen, winst en exclusiviteit in deze tijd

Podcast EP 84 Opschalen, winst en exclusiviteit in deze tijd


.
.
In deze podcast diep ik de trend verder uit die ik in mijn vorige podcast (nummer 83) heb verteld, en neem ik je mee
hoe je in deze tijd kunt opschalen en winst kunt realiseren. Exclusiviteit en kwaliteit gaan daarbij de aankomende tijd heel belangrijk zijn.

Ik hoop dat je inmiddels begrijpt waarom ik de laatste jaren zo erg op winst heb gehamerd.
Het is niet alleen voor je financiële onafhankelijkheid, maar zeker ook voor die buffer die nu zo
belangrijk is. Dat heeft je rust in je ondernemerschap.

Je ziet zoveel ondernemers die hun business aan het devalueren zijn, omdat ze
geen buffer hebben. Zonde!

In deze tijd gaat het juist om upgraden. Hoe? Dat vertel ik je in mijn podcast.

Je zult merken dat ik de trends van ‘s werelds bekendste trendwatcher Lidewij Edelkoort
heb doorvertaald naar de business.

Als je niet naar mijn podcast wilt luisteren, dan heb ik ook een transcriptie
gemaakt.

Ik wens je veel luister- of leesplezier!
Onderstaand een transcriptie van mijn podcast. En onder mijn transcriptie kan je links vinden die ik heb genoemd in mijn podcast.

00:00:11
He lieve ondernemers fijn dat je weer luistert naar mijn nieuwe podcast.
00:00:15
Wauw! Eerste weekje vakantie is alweer achter de rug, ging snel trouwers en ik moet zeggen het bevalt me prima. En in alle eerlijkheid ik heb me echt overgegeven aan de flow van het leven. Met andere woorden dit keer heb ik echt heel weinig gedaan. En de ene keer, dat was vroeger vooral zo vond ik het fijn om gewoon door te werken. Het voelde fijn en ik zie mijn werk ook niet als werken.
00:00:44
In 2016 besloot ik samen met René op Curaçao om meer te gaan reizen en dat we locatie onafhankelijk zouden gaan werken. En dat hebben we ook een paar jaren gedaan. Maar in 2020 wist ik dat ik een aantal opleidingen wilde gaan volgen. En ja, ik wist ook dat we dan minder zouden gaan reizen. We zouden wel naar Bali gaan voor een maand en nog een paar keer naar onze geliefde StTropez. En Ja, dat laatste dat weten we nu ook niet, want we weten natuurlijk niet meer of we nu naar het buitenland mogen.
00:01:20
Maar in ieder geval dit keer had ik mij ook als er naar Bali waren gegaan geheel vrij gepland van werk, want ik wilde me op de ritme van Bali mee laten voeren. En nu ik in Nederland ben, heb ik dat eigenlijk niet losgelaten. En niets staat vast. We fietsen veel te picknicken, we lezen, we kletsen, ik mediteer en lopen hard. En de achtertuin heb ik een beetje omgebouwd tot de sportschool. Ehm, ja, het loopt een beetje zoals het loopt en wat ik wel fijn vind. Lekker in beweging zijn, goed op mijn voeding te letten. Lekker te sporten. Maar niets staat vast. En ja, het brengt mij ook wel meer bij het voelen. Ik heb ook gewoon niet zo zin om in de versnellingen uit te gaan. En ik denk dat deze vakantie ook echt staat voor verstilling en verzachting van denken naar voelen. En het biedt je dan ook ruimte voor geborgenheid vinden in jezelf, ruimte voor creativiteit, levensenergie, ontspanning en innerlijke rust. En dit kan ook niet optreden zolang je je gejaagd voelt, als je steeds maar heel in het “moeten” zit. En als je in dat moeten zit, geef je niet over aan de flow van het leven. Dan voelen we ook veel meer die prestatiedruk en verstilling. En verzachting helpt je ook veel meer op hun weerstand uit je systeem te halen.
00:03:03
Nu is het zo dat ons leven met die kwaliteiten in elkaar zit van denken en voelen. Yin en yang geven en ontvangen. Enzovoort enzovoort. En waarom ik dit zeg is dat we als we naar het ondernemerschap kijken. Dan hebben we actie en rust. En veel ondernemers durven niet over te gaan naar de rust. Ze zijn vaak bang om iets te missen, maar uiteindelijk mis je zoveel meer omdat in de rust na de actie. Daar gebeurt de manifestatie en het gevoel van rust geeft je ook vertrouwen, mits je echt kan loslaten en loslaten is overgave. Het versterkt overvloed en rijkdom en met andere woorden rust en verstilling. Overgave staat voor voelen en stromen. In rust heb je ook krijg je ook vaak mooie inzichten en gedachtes en ideeën en je gaat zaadjes planten. En dan ga je over naar actie en dat is creeërde energie. En dan ga je over tot rust om te kunnen ontvangen. En ik wil trouwens niet zeggen dat relaxheid de overhand moet hebben in je ondernemerschap.
00:04:27
Het gaat om balans. Een paar dagen geleden heb ik op Instagram een tekstje geplaatst en die wil ik ook even voorlezen.
00:06:49
En ik had dit berichtje geschreven omdat ik natuurlijk veel ondernemers in paniek zie. In deze tijd is het belangrijk als je juist de rust weet te bewaren en dat geldt in alle situaties zo. Ga met de stroom mee zodat je overzicht gaat krijgen en dat je dan tot actie over kunt gaan. En deze tekst is had ik op geplaats, vanwege de impact van corona.
00:07:25
Als je mij nog niet volgt op Instagram: je kunt mij gewoon vinden onder mijn naam:”Debbie Bernasco. Met dit stukje tekst wil de ik tegen de volgers zeggen van: wat je je eigenlijk doet en wat je tegen jezelf zegt is: ik geef om mezelf, bouw hiermee aan het unieke vertrouwen en aan de toekomst. Je zult merken dat je meer vanuit verbondenheid aan het opnemen bent.
00:08:04
Door vertraging zal je ook veel meer gaan voelen wat je potentieel is. Het maakt je ook veerkrachtig en je wordt er dagelijks aan herinnerd dat er voor je dat je er voor jezelf er toe doet en je zult een hun reflectie van je innerlijke wereld zien. En even voor de duidelijkheid dit is geen vermijding strategie van je overleving mechanisme. Het is meer vanuit flow. Meegaan op de stroom en meegaan met de stroom versnelt het succes van je business zo veel eerder.
00:08:43
Dat is met onze ziel ondernemen. Het biedt ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en te gaan staan voor je kracht en succes in krachten welteverstaan. En dit hoort allemaal bij rijkdom en bewustzijn. Je ego wilt voor hard en snel gaan hard werken, maar dat vertraagt juist de boel alleen maar omdat je meer fouten gaat maken.
00:09:09
En weet je, dit is ook een gezegde wat vaak wordt gezegd: je kunt niet aan gras gaan trekken, want daar groeit het echt niet harder van.
00:09:18
En als je merkt dat je weer in de wilskracht zit en dit advies geef ik aan alle klanten van mij. Ga dan even wandelen of neem een bad of ga even op de bank zitten gewoon even niks doen. Ga lezen, ga mediteren of doe ademhalingsoefeningen.
00:09:42
En dit is hier gaat het dus over lieve ondernemers. Ja, maar dat kan toch niet zomaar? Maar wat ik moet ondernemen? Ja hoor, het moet. Niks moet. Laat los. Je hoeft geen schuld te voelen. Laat het “moeten” los, want anders ga je er weer tegenin en wat ik net zei van: ga een bad nemen, ga lezen, ga op de plank liggen en luister naar muziek of ga mediteren of doe ademhalingsoefeningen. Dit versterkt juist je ondernemerschap en het maakt je werk zoveel beter. Dit is eigenlijk het versterken om je werk veel beter te gaan doen en de vaardigheid om aan te voelen wanneer de juiste tijd zijn aangekomen om los te laten of in rustig gaan. Of dan wel weer in actie kun je je ontwikkelen.
00:10:39
Het vereist wel wat fijngevoeligheid. In geval van twijfel is het echter altijd beter om los te laten dan om vast te houden. En voor mij is dat natuurlijk ook allemaal een proces geweest, maar mijn eerste twee coaches allebei mannen trouwens en ze waren allebei miljonair en ik noem dat ook dat ze allebei miljonair waren. En waarom zeg ik dit omdat zij zich hebben bewezen met deze manier van ondernemen. Toen ik achtentwintig was hebben zij mij eigenlijk geleerd om echt vanuit Flow en innerlijke vrede te ondernemen en daarop te vertrouwen. En mij heeft het ook geen windeieren gelegd en hun ook niet.
00:11:23
Zij hebben mij dit zo geleerd. Voor hen was het ondernemerschap heel rustig en kalm. Ook heel liefdevol vanuit de flow en verbinding. En zij hebben mij ook toen geleerd om dieper contact met mezelf te maken. En dat heeft mij rijkdom op alle vlakken van mijn leven gegeven.
00:11:45
En in mijn vorige podcast vertelde ik wat trends, wat in Nederland en in marketing terug gaat komen. En het grappige was dat. Een paar dagen later kwam trendwatcher en voorspeller Lidewij Edelkoort aan het woord in tegenlicht en voor de mensen die haar niet kennen. Ze is één van de werelds meest bekende trend voorspellers. Ze studeerde ooit mode en ontwerp in Arnhem en in 1971 begon ze als mode coördinator en was er styliste bij de Bijenkorf. En daar viel ze op door haar vermogen. Zij wist heel goed de trends en verkopen oor het volgende seizoen te voorspellen en zij gaf precies aan waar het altijd naartoe ging met de wereld.
00:12:40
En waar ik het over had in mijn vorige podcast beluisteren van Podcast 83 ik zal even een linkje plaatsen hieronder. Dit komt overeen met wat ik hiervoor in mijn podcast schetste. Omdat de wereld ook vertraging wilt om te helen dus. Nog even in de podcast 83 heb ik een trend verteld. Dit is ook min of meer voorspeld door Lidewij Edelkoort. En waar het ook sowieso om gaat is om te vertragen. En dat heeft de wereld ook nodig. En wat voor kansen biedt het?
00:13:24
Waar ligt dan het goud? Ook nu dus. En doe wat je ermee wilt. Maar in de jaren van mijn ondernemersschap heb ik heel goed trends weten te voorspellen. En bij de vorige crisis heb ik toen ook een een platform opgezet: Storytelling Matters, want ik voorvoelde een trend. Ik voelde heel goed in deze tijd wat de trend zou worden en ik heb dat bedrijf en platform ook later verkocht.
00:13:58
Maar ook met mijn eerste bedrijf ben ik toen begonnen. In de crisis voelde ik ook heel goed aan waar ik naartoe ging en ik groeide tegen de stroom in en er vielen vele reclame bureaus om. En ja, ik heb ieder bedrijf die ik eigenlijk ook wel erg grappig. Ieder bedrijf die ik heb opgezet deed ik of in een crisis of juist in tijden van rust. Want ja, dan kwam altijd mijn creativiteit omhoog. Krijg ik ook inzichten, ook in deze afgelopen week. Ik heb dan wel geen bedrijf opgezet, maar ik heb wel een groeivermogens groep op gezet waar ik met een aantal ondernemers ga investeren.
00:14:46
OK, wat ik voorspel. En dat was al iets aan de gang voor de crisis. En dat is dat online community’s ze heel populair gaan worden. Maar wel klein, Klein is het nieuwe groot. En waarom? Het gaat om aandacht en de tijd van ego van groter naar groot is echt voorbij. En dus ook hele grote events zo’n mega grote zaal waar heel veel mensen komen. Dat is echt voorbij, want we willen contact en je zult zien dat kleinschalig echt de nieuwe trend gaat zijn. En dat hoor je ook terug bij Lidewij Edelkoort.
00:15:37
En in tegenstelling wat veel ondernemers nu denken dat alles online moet. En ik wil je graag een spiegel voorhouden, want voor wie is dit fijn? Juist voor de online ondernemer. Ik ben ook jarenlang online ondernemer geweest, maar meer dan ooit gaat het nu om kwaliteit en resultaat. En dat hoort ook bij de transitie van de maatschappij in de wereld. Want over de hele wereld heeft dat maar ‘meer en meer en meer’ willen van consumptiegoederen enorme impact gehad over de hele wereld. En dat ging niet over kwaliteit.
00:16:15
En zoals Lidewij Edelkoort zei en zij gaf een voorbeeld aan over de mode, dan werd er bijvoorbeeld een truitje ontworpen. En dan stapten vele ontwerpers het vliegtuig in om dat truitje na te laten maken in China, want dat was goedkoop. En nu staan er over de hele wereld. Maar je moet echt maar kijken in die uitzending. Nu staan er over de hele wereld containers vol met onverkochte kleding. En voor wie denk je dat deze kleding gemaakt was? Juist, de massa. Het was massaproductie en dat gaat in het ondernemerschap eruit. Het woord massa staat niet voor kwaliteit. Er wordt massa staat voor weinig. Een product dat weinig geld kost en wat toegankelijk is voor de massa. En als je nu naar het ondernemerschap kijkt en dit predik ik natuurlijk al heel lang.
00:17:17
Kwaliteit is aandacht. Kwaliteit is resultaat, kwaliteit is duurzaam. En ik zei het al in mijn vorige podcast dat het woord transformatie het woord gaat zijn van de komende tijd. Maar ik wil er nog een woord aan toevoegen. En dat is kwaliteit. En een ander woord voor kwaliteit is exclusief een dienst op maat gemaakt. En ook al heb je een product. Daar zit altijd een dienst omheen. Ook al ben je een advocaat, coach, trainer, ontwerper of een cosmetische arts. Het gaat erom dat je je dienst exclusief maakt. En zo wordt de waarde ook exclusief en alles wat exclusief is is meer waard.
00:18:06
En ook nu geldt weer. Laat je nooit vergelijken. En als we kijken naar de markt wordt er ingestoken op low end en Middle end. Kijk maar wat er nu gebeurt, veelal online. En dit gaat enerzijds om massaproductie, hetzelfde product voor zoveel mogelijk mensen met weinig resultaat. En dan ben je als ondernemer te vergelijken. In de middle end markt zijn er altijd vier à vijf grote partijen en die hebben geld. En die kunnen naamsbekendheid kopen. En de kruimels die zijn voor jou. En hoe kan je nou in deze tijd nu je bedrijf opschalen, waarbij je niet aan acquisitie hoeft te doen en dat mensen jou gaan benaderen?
00:18:56
Laat me nog even zeggen dat je dit ook moet zien in de tijdsgeest waar we nu in leven. Dat mensen niet meer voor de massa willen gaan. Want een product online is net zo goed een massaproductie, een massa product en weet één ding. Liever ondernemer geld wordt nog steeds uitgegeven.
00:19:25
Op dit moment. En ik weet niet wanneer je luistert, maar we leven in april 2020 waarbij we in de semi lockdown zitten. Geld het niet voor contact beroepen. Maar dat gaat hoe dan ook veranderen. Eens komt het moment dat iedereen weer aan het werk kan. En ik wil je hierbij uitnodigen om er vast over na te denken en luister dan. Wat je alvast kunt doen is om na mijn podcast van Louis Vuitton te luisteren. Ik zal een linkje plaatsen onderaan deze podcast blog.
00:19:59
Oke even weer terug hoe je in deze tijd en de aankomende tijdje business op kunt schalen.
00:20:04
Want ik hoop dat jullie nu begrijpen waarom winst zo belangrijk is. Het gaat niet alleen maar om die financiele onafhankelijkheid, zodat je later minder kunt gaan werken of kunt stoppen. Het gaat erover dat in tijden dat het minder gaat dat je een buffer hebt zodat je niet in paniek raakt en ondernemers die geen buffer hebben.
00:20:29
Ik wil jullie uitnodigen, ga strategisch ondernemen, ga helderheid creëren voor jezelf. Zoek hulp of neem even de tijd om overzicht te krijgen. Wat zich allemaal afspeelt in de wereld. Neem waar of of je voor de massa wilt gaan, of voor exclusiviteit en kwaliteit
00:20:52
Ondernemers die een buffer hebben. En dat zie ik gewoon ook om me heen en het is ook wel heel erg leuk omdat online ook waar te nemen. Je hebt ondernemers die geen buffer hebben en die totaal in paniek zijn. En nu opeens een business online gooien, of hun klanten dat nou willen of niet.
00:21:12
En je hebt de ondernemers die gewoon heel vredig en kalm zijn omdat ze zo’n buffer hebben. En wachten alvorens het hun juiste tijd is om in actie te komen. En dat is zo belangrijk in het ondernemerschap.
00:21:26
En nog even terug naar die ondernemers die opeens hun business allemaal online willen gooien. Ik snap dat voor de contacten beroepen. Maar ik zie ook trainers en coaches en ontwerpers en vele andere beroepsgroepen die opeens online gaan.
00:21:47
Waarom? We mogen nog steeds onze klanten ontvangen. We hebben een anderhalve meter beleid, dus nodig je klanten nog steeds uit. Ik doe dat ook. Ik heb allerlei voor sorg maatregelen. Ik heb een muntje kapjes. Ik heb paar handschoenen aan. Ik heb nou overal van dit potje handcrème staan.
00:22:10
Dus ik begrijp even niet waar al die angst dan weer vandaan komt alleen. Wat wel belangrijk is weet je als jij je niet goed voelt. Ja, weet je dan? Dan kan ik me zo voorstellen dat je die verantwoordelijkheid hebt om niet de ander te gaan bezoeken. Wat ik ook zie is dat heel veel ondernemers hun business aan het devalueren zijn.
00:22:35
Programma’s die eerst voor 25.000 euro werden aangeboden. Die gaan nu voor een fractie van de prijs. Ik krijg echt van iemand. Nou heb ik echt al een paar mailtjes gekregen. Die stond zo voor Hig end Ondernemen. En nu praat ze over kortingen. Tja Ik vind dat niet helemaal leiderschap,
00:22:53
Maar ik zie ook een superleuke ondernemer ook die eerst 3000 euro vroeg voor zijn geweldige programma en die vraagt nu 247 euro en dat ze niet vanuit luxe. En hij is nu continu aan te lanceren. En echt heeft zo’n geweldig mooi programma zonder als het aan mij vraagt. En wat ook is, als je je programma voor zo laag aanbied moet je natuurlijk ontzettend veel lanceren.
00:23:28
Maar daar komen ook natuurlijk allemaal kloontjes van. En want dat is natuurlijk wat massa doet. Ze worden allemaal het zelfde, zelfde look, zelfde taal, zelfde content.
00:23:58
Nou, dat brengt mij nu trouwens even naar het opschalen en je bedrijf winstgevend te maken zonder dat je continu hoeft te lanceren en geen zuivere marketing hoeft in te zetten. Waar iedereen nu wel heel erg moe van wordt.
00:24:13
Teksten als: “flinke kortingen geven” “masterpiece” of deze: “Jeetje dat ik dit niet eerder heb bedacht. Want dit is zo geweldig”. Ik denk juist in deze tijd dat de allerbeste marketing is om gewoon ongelooflijk veel waarde en kennis te bieden. D
00:24:44
at je kunt aantonen dat je gewoon iets kan wat anderen niet kunnen. Maar zorg er wel voor dat je marketing zuiver is.
00:24:52
OK, lieve luisteraars, mijn visie op de toekomst qua ondernemerschap en opschalen zodat je winst gaat creëren met je business. Want ja, dan krijg je die buffer. En in deze tijd natuurlijk ook heel erg belangrijk.
00:25:08
OK, nummer één is gaan niet voor de massa en ga voor exclusiviteit. Want niet iedereen is hetzelfde. En niet iedereen wilt ook hetzelfde krijgen en dat betekent op maat gemaakt voor de persoon. Want iedereen is anders. Stel dat ik naar de schoonheidsspecialiste ga. Ik heb een andere huid dan een andere klant. En wat ik nu ga zeggen uhm is echt voor de dienstverleners dat je dingen op maat gaat maken en dat je producten die je bedacht had dat dat voor iedereen was. Dat gaat er echt helemaal uit omdat iedereen verschillend is. En massa. massaproductie voor dienstverleners gaat eruit. En ja, mensen willen echt die exclusiviteit hebben.
00:25:59
En voor de coaches onder ons: je coacht niet iedereen hetzelfde, want iedereen is uniek en verschillend en hebben verschillende behoeftes en willen andere resultaten. Dus maak voor je klanten echt een op maat gemaakt traject en bijvoorbeeld
00:26:18
Voor de mensen die een sportschool hebben of die fitness trainingen geven gaat n op n doen. En dat gaat nu echt. Uber, Uber, Uber hot worden. Want juist nu, mensen gaan zich enorm vervelen, willen zich bewegen. Die willen werken aan hun immuun systeem. Gezondheid is belangrijk, maar ook mindset. En ja, zij willen die exclusiviteit heel graag hebben. En dat kan met die anderhalve meter afstand. Wat belangrijk is bij dit punt je service moet echt meer dan goed zijn. En kijk goed wat jouw klant nodig heeft.
00:27:08
Offline. Gaat het nieuwe goud zijn in tegenstelling wat je nu ziet! Wat Lidewij Edelkoort ook vertelde: ambacht gaat hotter dan hot zijn. Ambacht betekent meesterschap en dat kan je niet online doen.
00:27:25
En natuurlijk kan je een hele mooie ambachtelijke spullen verkopen en die kan je in een webshop zetten. Maar daar heb ik het dus niet over. Ik heb het er echt over dienstverlening. En ja, die ambacht kan je dus niet online doen.
00:27:44
En tuurlijk, je kunt een combinatie maken van online offline. Dat heb ik ook, maar mijn zwaartekracht ligt echt bij mij op het offline coacheb. En ik ontvang iedereen op een zeer mooi kantoor en twee uur lang en helemaal op die persoon gericht.
00:28:02
En ja, weet je, dan hoeven jouw prijzen ook niet gemiddeld te zijn en deze wat ik nu ga benoemen.
00:28:10
Deze gaat nu ook super belangrijk worden en dat is caring zorgzaamheid. En dat betekent dat je meerdere technieken in huis moet hebben om je klanten te helpen. En het gaat er ook over dat je nu in deze tijd je klant kunt inspireren om een inspirerend leven te leiden. En in mijn geval een Rijk Leven dan. Hoe ga jij je klanten helpen met verschillende technieken.
00:29:10
We kiezen minder, maar we willen wel kwaliteit en verdieping. En om een voorbeeld te noemen. Mijn kapster geeft ook reiki en massages en klankschalen healing. En wat zij zegt is ja als je naar de kapper gaat. Ik zie dat als een ontspanning. Dat zijn verschillende technieken. En zij staat dus voor dat haar klanten zich mooi en ontspannen willen voelen. Zij knipt één op één. Verder heeft zij geen personeel en dagt scheelt heel veel kosten en wat zij erbij doet. geeft u verdieping aan. Mooi geïnspireerd leven he? En dat is op de persoon zelf om reiki, massage en klankschalen te geven.
00:30:05
Ik coach ondernemers naar een rijk leven. En vroeger was dat alleen op winst en succes. En dat deed ik dan met de marketing en de juiste ondernemers skills. Totdat ik besefte dat ondernemers meer wilden dan alleen geld. Ze willen ook gelukkig zijn, ze willen liefde, voelen, geen angst, belemmeringen en overtuigingen meer hebben. Want dat is de weg innerlijke rijkdom en materiële rijkdom te manifesteren in de buitenwereld. En toen heb ik van mijn dienst geeft Rijk Leven gemaakt en ik ben toen ook verschillende opleidingen gaan doen naast mijn marketing. Om die belemmeringen, overtuigingen en angsten om te ontwortelen. En daarom ben ik Adem coaching, mental coaching, hypnose, regressie en Shin Do gaan doen voor het het innerlijke werk.
00:31:11
Zodat ondernemers meer zelfliefde en eigenwaarde voelen en rijkdombewustzijn zodat ze echt voor het succes kunnen gaan staan zoals ze eindelijk zo’n succesvol bedrijf kunnen opbouwen. En met al die zelf kritiek en oordeel, ja, dan voel je je natuurlijk niet rijker van binnen. En dan kan je ook niet voor je succes staan.
00:31:33
Dus ik heb ook verdieping gegeven aan mijn dienst en ik gebruik verschillende technieken zodat ondernemers vooral een diep vertrouwen hebben en geen angst meer zodat zij een succes en rijk leven kunnen creeren.
00:31:53
En nogmaals, want dat vind ik wel belangrijk. Het gaat niet alleen maar over geld. Een rijk leven. Het gaat ook dus om over liefde, geld, succes vertrouwen innerlijke rijkdom.
00:32:05
Dus ik nodig jou ook uit hoe jij die caring erin gaat brengen, zodat je onderscheid en het gewenste effect gaat krijgen?
00:32:20
Weet je heel mijn ondernemersleven, heb ik dingen aangeboden wat anderen niet kunnen. Dus kijk ook goed waar deze tijdgeest om vraagt. Het gaat om verdieping van de service. OK, lieve luisteraars, we komen bij je laatste punt.
00:32:35
Punt 4 en bij dit punt wil ik benoemen dat als je voor kwaliteit en exclusiviteit gaat het op maat maken voor de klant zodat niet iedereen hetzelfde krijgt. Dus je kennis toepasbaar maken op die ene persoon en je gaat niet voor de massa kan je hele goede prijzen vragen. En in de psyche van een mens willen we altijd het beste voor onszelf. En als jij een goede prijs vraagt, dan laat je ook leiderschap zien.
00:33:07
Maar je laat ook zien dat je voor je waarde en kennis staat, maar ook dat je de allerbeste bent en daarbinnen jouw klanten altijd voor betalen. Om even een voorbeeld te geven. Ik wilde per se een bepaalde opleiding doen en ik was aan de googlen in mijn vakantie en de ene vroeg, want die deed alles online. 200 euro en was voor iedereen gelijk en de ander vroeg vijfduizend euro offline. Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik dacht van nou die eerste kan niet zoveel voorstellen en laat nou eens van uitgaan dat iemand tienduizend euro per maand wilt verdienen. Ze heeft mij al wat verkocht 5.000 euro. Dan heeft ze nog maar één persoon nodig.
00:33:56
Dat geeft je ook veel, veel meer vrije tijd in je Business natuurlijk. Want als jij van die lage prijzen vraagt wat voor iedereen is voor de massa, dan moet je natuurlijk ontzettend veel lanceren. En ja, het werkt natuurlijk heel erg uitputtend en te en vermoeiend.
00:34:14
Maar voordat ik ga afsluiten met deze podcast wil ik jullie meegeven ga lekker ondernemen. Geld wordt nog steeds uitgegeven en flink ook, want in mijn vakantieweek. Nou, ik heb er nog één week te gaan. Ik hoop dat ik dan niet nog meer ga uitgeven of wel maakt ook niet uit. Twee dagen geleden was ik hier in Nijmegen en ik wilde een nieuwe podcast zet. En hier heb je echt een hele mooie zaak. Ik stapte naar binnen en kocht daar mijn set, een mixer en wat radio microfoons. Omdat ik mensen wil gaan interviewen. En ik deed dat gewoon daar in die winkel, dus niet online. En ik was echt niet de enige die met gepaste afstand van anderhalve meter zaken deed. Het was ongekend mensen liepen in en uit. L
00:35:09
ieve luisteraars. Juist in deze tijd wordt er ongelooflijk veel gekocht, want mensen zitten thuis. Ze vervelen zich, willen zich juist nu ontwikkelen en het is net zoals op vakantie zijn. Dan wordt er ook heel veel gekocht. Maar ik weet dat heel veel ondernemers hun business plat leggen tijdens de vakantie. Als jij twee maanden je business wilt plat leggen, prima, maar denk niet dat er geen aankopen worden gedaan.
00:35:38
Sterker nog, Ik heb echt een ongelooflijke piek in de vakantietijd. Want in de vakantietijd dan gaan ondernemers nadenken van: OK. Wat wil ik met mij verdere leven? Wat wil ik met het ondernemerschap? Wat wil ik met mezelf en gaan dan kijken van elkaar? Wat zijn mijn vervolgstappen? Wat wil ik gaan doen? Hoe wil ik me ontwikkelen?
00:36:04
In deze vakantie heb ik me opgegeven voor twee nieuwe opleidingen en dan ga ik jullie de volgende keer meer over vertellen. En deze opleidingen? die vallen ook wel heel erg samen in de tijdsgeest. Maar daar ga ik volgende keer meer af tellen. Het beteken waar het eigenlijk over gaat is nou een klein stukje stukje. Vertellen waar het over gaat is dat je echt vanuit vertrouwen gaat ondernemen zonder angsten, belemmeringen en overtuigingen.
00:36:53
En in mijn volgende podcast ga ik daar meer over vertellen. Het gaat niet over het mentale en wat ik net als zei. Het is precies wat past in deze tijdsgeest. Waar alleen werken vanuit het mentale echt achterhaald is.
00:37:14
En in de volgende podcast ga ik je ook wat oefeningen geven zodat je weer lekker in je vertrouwen zit en dat je weer heerlijke energie hebt om verder te bouwen aan je business. En als je houdt aan de punten van het opschalen die ik heb gegeven. En voor exclusiviteit en kwaliteit gaat staan en dat strategisch naar buiten gaat brengen in je marketing? Ja, dan zullen klanten jou echt gaan benaderen in plaats van andersom. Onderaan deze podcast zal ik nog wat linkjes plaatsen van mijn meest beluisterde podcast, wat jou ook weer verder gaat helpen in het ondernemerschap.
00:37:58
En voor nu wil ik je echt ongelooflijk bedanken voor de tijd. En uhm ja, voor alle mooie reacties die jullie altijd geven op mijn podcast. Hij bedankt voor t luisteren en ik kijken nu even naar buiten. Het is stralend, mooi weer. Ik ga lekker weer in de tuin zitten en geniet van het weer of van hetgene waar jullie mee bezig zijn.

Links die ik genoemd heb

Podcast Louis Vuitton

Veel beluisterde podcast:

Train je hersens om meer geld te verdienen
Van Snob naar Monnik
Door je leiderschap te pakken creëer je winst
Als ik je zie weet ik direct of je succes hebt

6 reacties op “Podcast EP 84 Opschalen, winst en exclusiviteit in deze tijd”

  1. Weer heerlijk inspirerend ❣️😘
    Dank voor het liefdevolle enthousiasme waarmee je mijn leven verrijkt en mooier maakt 😘

    1. Dank je wel voor je lieve en mooie reactie. Ik geloof er in dat we in deze nieuwe wereld elkaar mogen verrijken en inspireren. Het enthousiasme wat ik heb, komt door alle mooie mensen om mij heen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top