Hoe krijg ik mijn high-end aanbod verkocht?

Podcast EP: 70 Zo raken klanten verliefd op jou en je content

Hoe maak je nou superwaardevolle content? Waar je klanten verliefd op worden en daarom ook verliefd op jou, omdat jij de creator van jouw content bent. In deze blog (en in mijn podcast) ga ik het hier over hebben.

Als ondernemer herken je dit misschien wel: je hebt een idee, je schrijft een blog, maakt een video of podcast, je drukt op publiceren en dan begint het wachten. Maar er gebeurt helemaal niets. NADA!
Nou, misschien gebeurt er toch iets… je voelt teleurstelling. Je hebt ergens energie in gestoken, je steekt je nek uit door het online te zetten en je had op z’n minst een reactie verwacht. Stiekem willen we dat allemaal, want we hebben behoefte aan bevestiging. De bevestiging dat we goed bezig zijn en dat we precies de content maken waar onze klanten naar verlangen. En als dat ons lukt, dan kunnen we een mooie business opbouwen. Met goede klanten, omzet en winst.

Echt goede content zorgt voor klanten.
Sterker nog, klanten zullen jou gaan benaderen in plaats van andersom wat jou een goede uitgangspositie geeft bij de onderhandeling. Ik vind natuurlijk dat je niet moet onderhandelen, want dat maakt je business minder waard. Maar wat ik ermee wil zeggen is dat als klanten jou benaderen, jij een heel stuk sterker staat dan wanneer jij zelf achter je klanten aan moet.

Leiderschap en uniek zijn
Om je publiek op te bouwen, creëer je content waar je klanten naar verlangen. Logisch toch? Maar eerlijk, als we kijken naar wat er online gebeurt, lijkt alle content toch op elkaar? Veel ondernemers tonen geen leiderschap. Ze kijken te veel naar elkaar. Mogelijk door onzekerheid of omdat ze nog niet de juiste visie hebben ontwikkeld. Dat kun je meteen zien in de content die ze creëren. Maar echt goede content maakt onderdeel uit van je brandlifestyle. Content moet uniek zijn en juicy.

Alles wat ik met jullie deel komt voort uit mijn eigen ervaring, als directeur/eigenaar van diverse communicatiebureaus en internetbureaus. Daarin heb ik geleerd dat het essentieel is je af te vragen waar je om bekend wil staan en hoe je wil dat mensen die jij als klant wilt, naar jou kijken.
Neem van mij aan dat jouw klanten originele en creatieve content willen zien, die goed in elkaar zit.

Neem van mij aan dat jouw klanten originele en creatieve content willen zien, die goed in elkaar zit. Ik deel de content altijd zo in: Nice to know en need to know. Mijn formule die ik hiervoor gebruik is: 3 x nice to know en 1 x need to know. Ik leg het je uit….

Nice to know:
Dit gaat over jou en over wat je dagelijks doet, bijvoorbeeld je lifestyle. Hoe ziet die er bij jou uit? Deel foto’s en video’s over de dingen die jou interesseren en die je blij maken of juist niet. Het gaat om wie jij bent. Wat laat jij privé van jezelf zien?
Als ik naar mijn social media kanalen kijk, dan deel ik content over:
• hardlopen
• mediteren
• boeken
• mijn gezin
• mijn opleidingen

Mijn beeldmateriaal is zoveel mogelijk zelfgemaakt. Stockfoto’s gebruiken is geen aanrader. De foto’s en je content moeten jouw lifestyle ademen, jouw authentieke brandlifestyle. Laat zien wie je echt bent, met je ups en downs. Hoe meer lifestyle jij laat zien, hoe meer mensen een kijkje nemen in je leven en hoe leuker ze jou beginnen te vinden.
Doe het opvallend anders. Waarom lees je de Linda, de Flow of de Happinez? Omdat het bij jou past. Het vertegenwoordigt de lifestyle waartoe jij je aangetrokken voelt, gecombineerd met artikelen, interviews en leuke weetjes. Maar ook mooie verhalen, waar jij van geleerd hebt of die je op andere gedachten hebben gebracht.

Zie jouw dagelijks leven als een tijdschrift. Hoe ziet jouw tijdschrift eruit?

Need to know:
Inhoudelijke artikelen. Artikelen met diepgang, waarbij je laat zien dat je echt kennis van zaken hebt. Content waarmee jij je onderscheidt. Die afwijkt van het gemiddelde niveau waar de meeste ondernemers mee komen. Ga ergens voor staan: je visie, je talent, je leiderschap en je waarde.
En: VERRAS! Hoe normaler je bent (lees: hoe meer je aan de verachtingen van anderen wilt voldoen), hoe saaier het is. Wees authentiek. S A A I verkoopt niet. Hoe meer stelling je neemt, hoe meer het verkoopt. Dit mag best langere content zijn. Podcasts en blogs lenen zich daar goed voor.

Dus: 3 x nice to know. En 1 x need to know. Ik voeg nog 1 ding toe. En dat is jouw rol. Hoe jij wilt dat mensen jou zien. Het gaat om jouw personality. Vaak is het een combinatie van een aantal rollen. Archetypes. Specifieke rollen die je online en in je marketing en ondernemerschap kunt aannemen, waardoor klanten een beetje verliefd op je raken.
De rollen:
• vrijbuiter
• schepper
• autoriteit
• rebel
• grapjas
• verzorgende
• denker
• held
• liefdevol
• stout
• stoer
• spiritueel

Zelf ben ik een combinatie van vrijbuiter, spiritueel, autoriteit, schepper en een beetje stout.

Belangrijk voor jouw content om potentiële klanten verliefd op je te laten worden waardoor ze jou gaan benaderen, zijn de volgende dingen:
• Jouw personality
• Brandlifestyle
• Need en Nice to know
• Creativiteit

Als je de bovengenoemde ingrediënten mixt en in je content plaatst, gebruik maakt van een strategie en de juiste social mediakanalen, dan zeg ik: YOU ARE IN! Je valt op, je bent onderscheidend en je bent een personality.
Een echte contentcreator, dat ben ik. Daarnaast durf ik ook te gaan staan voor mijn visie, dat waar ik in geloof en dat is: WINST. Winst als opmaat naar financiële onafhankelijkheid. Ik heb een hele duidelijke boodschap die ik continu verkondig.

En wat verkondig jij? Wat is jouw boodschap? Waar worden jouw klanten verliefd op?

Groetjes, Debbie Bernasco

4 gedachtes op “Podcast EP: 70 Zo raken klanten verliefd op jou en je content”

  1. Hoi Debbie, Dank je voor deze podcast. Onder het klussen lekker naar geluisterd. Ik ga ermee aan de slag met mijn ‘Sassy Aruba’ insta en fb.
    Dankjewel en groetjes van ons

    1. Jeetje Debbie jouw energie…geweldig!
      Fijne podcast dit!
      Denk dat ik al op de juiste weg ben…nu schaven.
      Mag ik jou weer super bedanken voor het delen van deze rijke informatie!

      Dikke knuffels en mooie dag!!

  2. Pien van Gelder

    Een heerlijke podcast weer Debbie! Altijd een genot om te beluisteren! Inspirerend en jouw podcasts geven mij altijd een boost qua energie. Op naar de volgende… X

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top